Content is king

Goede content, betere resultaten


 

Goede content, betere resultaten

 

Home Blog Goede content, betere resultaten

Goede content op je website is essentieel om gevonden te worden in de zoekmachines. Hoe vaker je relevante content plaatst, hoe groter de kans dat je hoger eindigt in de zoekresultaten. Wil je dat je content echt vruchten afwerpt? Zorg dan dat je de informatie op zoveel mogelijk plaatsen met zoveel mogelijk mensen deelt. Want hoe vaker het artikel wordt gedeeld en geliket, hoe beter de score in bijvoorbeeld Google. Zo heb je met weinig meerwerk een groter bereik en vergroot je je zichtbaarheid en naamsbekendheid. En levert je content je dus meer op.

Goede content delen levert je meer op

Wil je dat content écht een bijdrage levert aan je bedrijfsstrategie? Stel dan een content marketingplan op, dat is gebaseerd op je strategisch marketingplan. Hierin geef je je doelen en doelgroepen aan, bepaal je welke informatie relevant is en welke kanalen je inzet. Voor zoekmachines is het namelijk niet alleen belangrijk dat jij nieuwe informatie aan je site toevoegt, ze willen ook zien dat die informatie wordt gedeeld en gelezen. Hieronder vind je een aantal suggesties om het meeste resultaat uit je content te halen.

  1. Nieuwsbrief

Bied mensen op je website de mogelijkheid zich aan te melden voor een nieuwsbrief. Zo heb je een rechtstreeks lijntje met degenen die geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst. Met Mailchimp maak en verstuur je heel gemakkelijk nieuwsbrieven. Als je met enige regelmaat nieuwe content op je site plaatst, heb je de inhoud van je nieuwsbrief al snel compleet. Zorg per item voor een afbeelding, pakkende kop en compacte inleiding en voeg een link naar je content toe. Je kunt daarnaast bijvoorbeeld informatie toevoegen over een beurs waar jullie staan, een speciale aanbieding opnemen of één van je medewerkers of klanten aan het woord laten voor een persoonlijke noot.

  1. LinkedIn bedrijfspagina

Door een LinkedIn bedrijfspagina aan te maken, plaats je eenvoudig een bericht met een link naar nieuwe, relevante content op je site. Zo laat je zien dat je als bedrijf professioneel bezig bent én vergroot je je zichtbaarheid. Maar er zijn meer voordelen. Lees ze op je gemak na, door op de link te klikken.

  1. Facebook bedrijfspagina

Ook op Facebook kun je een bedrijfspagina aanmaken en je berichten delen. Maak je gebruik van diverse social media kanalen? Overweeg dan social media platformen zoals Hootsuit of Buffer in te zetten: daar staat alles overzichtelijk bij elkaar en kun je met één account alles beheren.

  1. Twitter

In een korte tweet neem je gemakkelijk een link naar je content op. Wil je het beste uit je bericht halen? Voeg dan twee hashtags toe met relevante zoektermen. Ook een bedrijf of persoon benoemen met @naam of een vraag stellen levert meer reacties op.

  1. Banner op relevante site

Heb je relevante informatie voor een specifieke doelgroep, maar weten ze jouw bedrijf nog niet te vinden? Overweeg dan een banner/advertentie te plaatsen op een website die zich toespitst op jouw doelgroep en/of branche. Laat zien welke info jij deelt en leid ze met één klik op de knop naar de content op je eigen website. Natuurlijk neem je daar een call to action (CTA) op, bijvoorbeeld met een speciaal aanbod. Of je biedt ze de optie zich aan te melden voor je nieuwsbrief: zo blijf je ook in de toekomst bij ze in beeld.

Informeer je collega’s

Heb je je content verspreid? Stuur dan ook ’s een mail of app naar je collega’s. Vraag ze jouw bijdrage te liken en te delen. Om het ze helemaal makkelijk te maken, stuur je de links naar de verschillende social media mee.

Goede content is een totaalplaatje

Goede content hoeft niet per definitie een blog te zijn. Je kunt ook een ebook, whitepaper of video delen. Kies je voor een tekstuele uiting, realiseer je dan dat goede content meer is dan een helder verhaal. Het is namelijk van belang dat de tekst SEO is geschreven. Daarnaast spelen nog andere aspecten een rol, wil je goed scoren in Google. Klik op de link als je daar meer over wilt weten.

Meer naamsbekendheid en zichtbaarheid

Je hoort het nogal eens: content is king. Maar dan moet het wel eerst worden gevonden. Door te zorgen voor SEO webpagina’s en zelf flink op de tamtam te slaan, zet je een goede stap richting van meer naamsbekendheid en zichtbaarheid. Succes!

Heb je nog vragen naar aanleiding van dit artikel? Laat het me weten: ik help je graag verder.