Blogs Tekst²

Tekst2

Teksten met resultaat

Een bedrijfsboek: een unieke manier om je te profileren

Een bedrijfsboek: een unieke manier om je te profileren

Een bedrijfsboek. Er zijn legio redenen te bedenken om zo’n boek samen te stellen. Een jubileum van je bedrijf of een medewerker. Een afscheid of overname. De sluiting van een bedrijfslocatie. En er hoeft eigenlijk niet eens een speciale aanleiding te zijn, want met een boek over je bedrijf heb je een uniek en blijvend cadeau in handen. Het is een perfecte manier om je te onderscheiden.

Bedrijfsboek als relatiegeschenk

Veel bedrijven kennen een lange geschiedenis. Dat betekent dat er een schat aan verhalen te vertellen valt. Over hoe het bedrijf ooit is gestart en in de loop der jaren uitgroeide tot de organisatie die het vandaag de dag is. Verhalen over de ontwikkelingen. Over veranderingen in werkprocessen en techniek. Verhalen van en over de mensen die dit allemaal mogelijk maakten. Door deze verhalen te delen en te combineren met veel foto’s ontstaat een prachtig en gevarieerd bedrijfsboek. Een boek dat ervoor zorgt dat mensen zich verbonden voelen met het bedrijf. Betrokken. Het ideale cadeau voor medewerkers én relaties.

Samen de inhoud bepalen

Om een goed bedrijfsboek samen te stellen, gaan we eerst om tafel zitten. We zetten op een rijtje waar het boek over moet gaan. Voor wie het bedoeld is. Wat het doel is. En stellen zo gezamenlijk de inhoud en insteek vast. Zo kunnen we ook achterhalen welke informatie of fotomateriaal al voorhanden is en uit hoeveel pagina’s het boek zal bestaan. Op basis hiervan ontvangen jullie een voorstel. Is dat akkoord? Dan hoeven jullie alleen nog aan te geven welke mensen ik kan benaderen of interviewen om de aanvullende informatie en foto’s boven tafel te krijgen. 

Professionele vormgeving

Vervolgens ga ik alles verzamelen en structureren, interviews houden en teksten schrijven. Natuurlijk worden deze teksten door zowel de geïnterviewden als de opdrachtgever geaccordeerd, voordat ze definitief zijn. Mocht dat nodig zijn, dan schakel ik een fotograaf in voor extra foto’s. Hebben we al het materiaal compleet? Dan maakt Studio Olivier – de vormgever – er een professioneel boek van, dat qua uitstraling helemaal past bij jullie organisatie. 

Investering bedrijfsboek

De kosten van een bedrijfsboek zijn van diverse factoren afhankelijk. Van het aantal pagina’s bijvoorbeeld en van het aantal mensen dat wordt geïnterviewd. Toch vallen de totale kosten mee. Bij een oplage van 250 stuks ligt de prijs van een boek van zo’n 45 pagina’s ongeveer rond de gemiddelde prijs van een kerstpakket. En dan geef je echt iets unieks cadeau, waarmee je je bedrijf in elke willekeurige situatie op een onderscheidende manier kunt presenteren. 

Ben je op zoek naar een écht onderscheidend relatiegeschenk? Naar het ultieme cadeau voor je medewerkers? Neem dan vrijblijvend contact op om de mogelijkheden van een bedrijfsboek te bespreken. Stuur een mailtje naar kristel@tekst2.nl of pak de telefoon: 06 1995 6905.