Goede communicatie? Strategische keuzes!
‘Heb jij even tijd om een persbericht te controleren? En wil je dan ook meteen ’s naar de website kijken; daar klopt niks van.’ Ik stond op het punt de deur uit te gaan, maar beloofde binnen twee uur terug te bellen. Toen bleek het persbericht al verstuurd… ‘Ze wilden niet langer wachten.’ Daarmee is het resultaat van het persbericht op voorhand flink gekelderd. Een gemiste kans!
Goede communicatie. Dat betekent nadenken over je doelen en op welke manier je die denkt te realiseren. Voor veel bedrijven is het echter een ad hoc activiteit. Ze investeren fors in de ontwikkeling van nieuwe producten of diensten en in de aankleding van hun bedrijfspand, maar als het om communicatie gaat, schieten ze met losse flodders. En dan is het maar afwachten óf en wát ze hebben geraakt.
Communicatie zet je bedrijf op de kaart
Zonde! Communicatie biedt je immers de kans je bedrijf goed en doordacht op de kaart te zetten. Want je kunt nog zo’n mooi product hebben, als je verhaal rammelt, tast dat je imago aan. Het totale plaatje moet kloppen, dus neem ál je communicatie-uitingen en contactmomenten onder de loep. Samen vormen ze je verkoopverhaal en bepalen ze het succes van je bedrijf. Want als mensen na het lezen van je persbericht op een chaotische website belanden of ongeïnteresseerd te woord worden gestaan, betekent dat al snel: einde oefening!
Mensen boeien en binden
Wil jij mensen overtuigen van het belang en nut van jouw product of dienst? Neem je communicatie dan serieus; maak er tijd voor en bedenk wat je wilt bereiken. Houd al je uitingen tegen het licht, zorg dat er een duidelijke lijn in zit en dat je je bedrijf consistent neerzet. Een communicatieplan is niets minder dan een gedetailleerde routekaart naar je doel. Want met professionele communicatie en een soepel lopend verhaal weet je mensen te boeien en aan je te binden. Mét resultaat!
Wil jij je communicatie strategisch inzetten? Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken; ik denk graag met je mee.