Bedrijfsjubileum? Jubileumboek!

5 goede redenen om een jubileumboek te laten maken


 

5 goede redenen om een jubileumboek te laten maken

 

Home Blog 5 goede redenen om een jubileumboek te laten maken

Je bedrijfsjubileum staat voor de deur: dat moet gevierd worden! Misschien heb je wel overwogen een jubileumboek te laten maken, maar ja…  Je hebt eigenlijk geen tijd. En het zal wel duur zijn. Dus laat je het erbij zitten. Zonde! Qua werk en kosten valt het namelijk reuze mee. Bovendien: een jubileumboek levert je ook echt wat op.

5 redenen om een jubileumboek te laten maken

  1. Je creëert binding met je klanten

In een jubileumboek beschrijf je de kern van je bedrijf. Je laat zien wie jullie zijn. Wat jullie belangrijk vinden. Wat de drijfveren, waarden en normen zijn. Doordat je jezelf zo ‘blootgeeft’ leren mensen je bedrijf echt kennen. Zo creëer je sympathie en betrokkenheid. En bind je je klanten aan je bedrijf. Frederick Reichheld toonde het aan in zijn boek The Loyalty Effect: bedrijven die 5% meer klanten behouden, kunnen hun winstgevendheid (afhankelijk van de branche) met 25 tot 95% verhogen.

  1. Je creëert meerwaarde

Voor veel bedrijven geldt dat ze meer dan één dienst of product bieden. In de praktijk blijkt echter dat klanten vaak maar een fractie van het totale aanbod kennen. In een jubileumboek laat je ze kennismaken met jouw hele palet aan mogelijkheden. En dat loont. Dit zijn namelijk mensen die al zaken met je doen. Die je kennen. Onderzoek toont aan dat de kans dat je iets aan een bestaande klant verkoopt 60 tot 70% is. Bij een nieuwe klant is die kans slechts 5 tot 20%.

  1. Je toont je expertise

Je viert je jubileum. Dat betekent dat je solide bedrijf bent, met jarenlange kennis en ervaring binnen jouw vakgebied. In een jubileumboek belicht je jullie expertise en laat je zien wat jouw toegevoegde waarde voor klanten is. En door je trouwe klanten dat zelf te laten vertellen, maak je het extra geloofwaardig.

  1. Je vergroot je zichtbaarheid

Met een jubileumboek val je meer op dan met een standaard flesje wijn. Een mooi boek wordt doorgebladerd en op een leestafel gelegd. Hierdoor zijn er meer mensen die met jouw bedrijf kennismaken én die straks precies weten wat je doet en waar je voor staat.

  1. Je hebt altijd een passend relatiegeschenk

Of je ‘m nu cadeau doet als eindejaarsgeschenk of tijdens een acquisitiegesprek, aan relaties of aan medewerkers: zo’n jubileumboek doet het altijd goed.

En hoeveel tijd en geld kost dat dan?

Het valt allemaal reuze mee hoeveel tijd je kwijt bent met het maken van zo’n jubileumboek. We doorlopen zeven eenvoudige stappen, waarbij we je zoveel mogelijk werk uit handen nemen. En de kosten? Bij een oplage van 250 hardcover boeken kost één boek ongeveer net zoveel als een gemiddeld kerstpakket. Best te overzien toch? En dan heb je ook echt wat.

Zie jij dat helemaal zitten, zo’n jubileumboek laten maken over jouw bedrijf? Of heb je nog vragen?