Brochureteksten
Brochureteksten – offline teksten in z’n algemeenheid – spelen nog steeds een belangrijke rol als jij je bedrijf op de kaart wilt zetten. Want communiceren zonder de inzet van online middelen mag dan inmiddels ondenkbaar zijn, 88% van de mensen geeft nog steeds de voorkeur aan geprinte media. Ze besteden er meer tijd aan, bewaren ze langer én delen ze vaak met meer mensen.


Mensen besteden gemiddeld meer tijd aan een geprint, dan aan een online medium. Het is nu eenmaal gemakkelijker om je aandacht bij papier te houden. Dat betekent dus ook dat je meer informatie kunt delen. Zoek daarbij wel naar een goede balans, want met te veel droge brochureteksten haken mensen alsnog af. Maar een sprankelend interview met een klant, opdrachtgever, medewerker of samenwerkingspartner mag best wat langer zijn.
Brochureteksten worden op een andere manier geschreven dan teksten voor online media. De teksten mogen wat langer zijn, net als de alinea’s. Maar één ding staat natuurlijk voorop: ze moeten mensen aanspreken. Inspireren. Of overtuigen. En jouw meerwaarde glashelder aantonen.


Kortom: offline media, zoals brochures, magazines, folders en bedrijfsboeken blijven relevant. Ook in deze tijd. Juist door online en offline communicatie op elkaar af te stemmen vergroot je je zichtbaarheid. Enne: doordat al jouw concullega’s zo druk zijn met hun online activiteiten, valt jouw drukwerk extra op.
Heb je hulp nodig om invulling te geven aan jouw geprinte media? Laten we een keer een kop koffie drinken: dan bespreken we jouw wensen. Als je wilt, schakel ik ook een ervaren ontwerper in, die ervoor zorgt dat jouw drukwerk er echt uitspringt.

