Brochureteksten

 
Brochureteksten

Brochureteksten – offline teksten in z’n algemeenheid – spelen nog steeds een belangrijke rol als jij jezelf als bedrijf op de kaart wilt zetten. Want communiceren zonder de inzet van online middelen mag dan inmiddels ondenkbaar zijn, 88% van de mensen geeft nog steeds de voorkeur aan geprinte media. Ze besteden er meer tijd aan, bewaren ze langer én delen ze vaak met meer mensen. Het is niet voor niets dat KLM na drie jaar de digitale editie van het personeelsblad afschafte en toch weer voor een papieren versie koos.

Image
Image
Meer tijd en aandacht voor jouw bedrijf

Mensen besteden gemiddeld meer tijd aan een geprint medium dan aan een online medium. Het is nu eenmaal gemakkelijker om je aandacht bij papier te houden: mensen lezen dan meer. Dat betekent dus ook dat je meer informatie kunt delen. Zoek daarbij wel naar een goede balans, want met al te veel droge brochureteksten haken mensen alsnog af. Maar een sprankelend interview met een tevreden klant mag best wat langer zijn.

Heldere, overtuigende brochureteksten

Brochureteksten worden op een andere manier geschreven dan teksten voor online media. De teksten mogen wat langer zijn, net als de alinea’s. Maar één ding staat natuurlijk voorop: ze moeten glashelder zijn en mensen aanspreken. Overtuigen. Zodat ze na afloop precies weten wat jouw toegevoegde waarde is en waarom ze met jou in zee willen.

Professionele en betrouwbare uitstraling

Met een mooie brochure laat je als bedrijf zien dat je professioneel bent. Dat je een betrouwbare partner bent om zaken mee te doen. Bovendien geeft het je de kans op een heldere manier uitleg te geven over hetgeen je doet. Zeker als je brochure vakkundig is vormgegeven, vinden mensen het fijn om ‘m er even bij te pakken en door te bladeren. Gewoon even een time-out, met een kop koffie erbij. Dat is toch een andere ervaring dan met je neus op een scherm. Bijkomstig voordeel: zo’n brochure blijft vaak ergens liggen, waardoor ook andere mensen er een blik in werpen.

Image
Image
Met drukwerk val je extra op

Kortom: offline media, zoals brochures, magazines en folders, blijven relevant. Ook in deze tijd. Juist door online en offline communicatie op elkaar af te stemmen vergroot je je zichtbaarheid. Enne: doordat al jouw concullega’s zo druk zijn met hun online activiteiten, val jouw drukwerk extra op. Heb je hulp nodig om invulling te geven aan je brochure of andere geprinte media? Kom een keer een kop koffie drinken: dan bespreken we jouw wensen. Als je wilt, schakel ik ook een ervaren ontwerper in, die zorgt dat jouw drukwerk er echt uitspringt.