Diverse teksten

 
Diverse teksten

Zodra je als bedrijf gaat communiceren, heb je met tekst te maken. Campagnes, voice-overs, flyers, DM-acties, advertenties, jubileumacties, persberichten, infographics… ze zijn allemaal gebaat bij een compact en helder verhaal.


Campagneteksten

Productpromoties, winacties, jubilea… Er zijn redenen genoeg om eens flink op de trom te slaan en extra aandacht te vragen. Dat kun je doen met e-mailingen, advertenties, persberichten, social mediaberichten, video’s, apps, webpagina’s, et cetera. En bij al die onderdelen heb je een goede, krachtige tekst nodig. Een rode lijn in je totale verhaal.


Image
Image
Voice-over teksten

Animaties, filmpjes… Je denkt er misschien niet altijd over na, maar een voice-over tekst is flink doordacht. Mensen nemen namelijk maar een paar minuten de tijd om te horen wat je te vertellen hebt. Bondige, aansprekende teksten zijn dus een must. Dat betekent letterlijk dat ik schrijf met de stopwatch binnen handbereik, zodat het verhaal binnen het van tevoren afgesproken aantal minuten blijft.


Flyerteksten

Gewoon één klein velletje waar je de essentie van je bedrijf op zet. Of klanten een speciale aanbieding doet. Vaak hoeft het helemaal niet veel te zijn om even de aandacht te krijgen. En qua tekst al helemaal niet. Maar dan is het dus wel zaak, dat je in een paar pakkende zinnen iemand weet te prikkelen.

Direct Mail-teksten

Via Direct Mail (DM) heb je rechtstreeks contact met je klanten: met mensen die al aan jouw bedrijf zijn verbonden. Maar omdat ieders mailbox continu vol zit, is het zaak je DM-actie krachtig en aansprekend op de rit te zetten. Zodat je opvalt én je boodschap echt gelezen wordt.

Image
Image
Infographics

Soms werken beelden beter dan woorden. Dan kun je voor een infographic kiezen om je verhaal te vertellen. In dat geval zitten opdrachtgever, vormgever en tekstschrijver vaak samen om tafel, om de boodschap aansprekend te vertalen naar een helder beeld.

Advertentieteksten

Advertentieteksten voor je product of dienst. Vacatureteksten. Daarbij is het zaak dat je de aandacht trekt en tegelijkertijd compact bent. Dat je in een paar steekwoorden uitlegt wat de klant (of sollicitant) van jou kan verwachten. Zodat hij daarna zo enthousiast is, dat hij meer wil weten.

Persberichten

Je moet zelf de slingers ophangen. Dus heb je wat te melden? Een nieuw product? Een nieuwe zienswijze? Een verhuizing? Een samenwerking? Een jubileum? Een dienst die naadloos aansluit op de actualiteit? Stuur een persbericht uit. Het kost weinig tijd en je hebt kans dat je op die manier zomaar free publicity hebt. Extra aandacht, zonder dat het je iets kost.

 
Glasheldere teksten?

Heb je hulp nodig om glasheldere en overtuigende teksten te schrijven voor één van bovenstaande communicatie-uitingen? Of voor andere commerciële teksten? Ik help je graag.


Neem contact op